mai 2014

Fin ferie over

Torsdagskveld kveld dro vi inn til operahuset i Santa Cruz igjen. Nå var det Tenerifes symfoniorkester med en ung svensk dirigent som spilte Finlandia, og deretter Sibelius' femte symfoni med en en...

Fall i trappa

I går falt jeg i trappa på tur opp. Vi bor i andre etasje, og jeg har gått denne trappa flere ganger hver dag. Jeg tror jeg var helt slutta å tenke på at trapp er utfordring. Fallet var ikke dramat...

Ferien fortsetter

Ferien fortsetter. Vi har ikke hatt så mye sol, men det er sommertemperaturer. I går var det klar himmel og biltur opp i fjellene. Vakkert! Pinjeskog, artige og vakre blomster og Spanias høyeste fj...

Golf, ballett og gudstjeneste

Søndag kveld. Det er litt forskjell på ørk og helg her også, men man må lete for å se den. Som jeg sa sist, jeg hadde nådd de to målene jeg satte meg. I går nådde jeg et tredje som jeg egentlig ikk...

Framskritt

I går la vi ut på biltur på øyas sørvestlige del. For et landskap! Selv en ihuga lofoting ble fri for ord. Fjell i de underligste formasjoner, grønne helt til topps, aktivt jordbruk, og spor av gam...

Jeg bader igjen!

Endelig på nett igjen, etter ulike viderverdigheter. Etter en hyggelig vennemiddag i Oslo, kom vi oss greit til Tenerife? Turen tar litt over fem timer, det er lenge for en overoperert mage å sitte...

Flaggstanga knakk!

Nasjonaldag i Stamsund er slik: Kor, korps og tale på Åsen (ved den gamle skolen). Tog til kirka. De som ikke vil gå i kirka, "hopper av" ved skolen. For resten av oss er det gudstjeneste. I dag me...

Tilstede for sine klienter

Nå forbereder jeg to ukers ferie på Tenerife. Jeg har vært på apoteket og anskaffet en koffert full av utstyr jeg må ha med for å være borte i to uker. For en som er vant å reise med lite bagasje e...

Jeg har det bra!

Søndag reiste jeg til Oppegård. Jeg var framme på hotellet ved midnatt. Fryktelig sent i for meg slik jeg har vært lenge, men det gikk bra. Dagen etter var jeg på forelesninger fra ti til tre, da m...

Glad, fornøyd og masete

Jeg har vært glad og fornøyd - og samtidig nedsylta i forkjølelse - siden jeg kom heim. All smerte fra absessen som plaga meg så fryktelig, forsvant da den tømte seg. Skiftet av stent gikk som det ...

Sliten og fornøyd

Andre tromsødag er på det nærmeste over. Jeg er flytta fra Scandic til Pasienthotellet. Det er mye man skal holde på med, og jeg har jo tid til det meste. Hadde fått et hyggelig brev om å møte opp ...

Absessen sprekker

Forlot heimen i går kveld. Det er ekkelt å reise til UNN. Oppholdene har blitt så fryktelig lange, og jeg har blitt så redusert. Men det er bare ett å gjøre med det man gruer seg til, gjennomføre, ...

Absess

I kveld skal jeg reise til Tromsø igjen. Gleder meg ikke, men det må til. Tidlig i morgen skal jeg ta blodprøver. I ellevetida er det CT++. Så skal jeg oppsøke avdelinga og vise fram absessen hvis ...

01.05.2014

Alle som kjenner meg vet at jeg er glad i å feire. 1.mai er en dag jeg feirer med stor glede. Ikke noe unntak i år. Vi var på en flott solidaritetsgudstjeneste i Stamsund kirke der vår gode nabo, b...
Guri Ingebrigtsen

62, Vestvågøy

Jeg er spesialist i psykiatri og jobber som avdelingsoverlege i voksenpsykiatrien på Nordlandssykehuset Lofoten. Jeg har også lang erfaring med politisk arbeid, var sosialminister i Stoltenberg 1 og ordfører i Vestvågøy kommune fra 1999 til 2007 (avbrutt av statsrådstida).